Betingelser
Generel information
Disse generelle betingelser ("Betingelser") gælder, når du som forbruger ("du") bestiller varer via www.glitter.dk og tilhørende sider ("Webstedet"). Aftalen indgås mellem dig og Glitter ApS, CVR.nr. 26378427, ("Glitter/"vi"/"os"). Kontaktoplysninger og øvrige oplysninger om Glitter findes på Webstedet. Betingelserne finder anvendelse på alle aftaler, du som forbruger indgår med Glitter.
Alle priser på Webstedet er i danske kroner (DKK) og er inkl. moms. Er du under 18 år, skal du have din værges tilladelse til at bestille varer hos os.
Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl, produktændringer, prisreguleringer og farveafvigelser samt eventuelt ophørsudsalg. Vi forbeholder os ret til at justere eventuelle forkerte priser, før og efter at ordren er behandlet. Eventuelle anbefalinger er baseret på personlige opfattelser. Vi tilstræber, at vores billeder er så repræsentative som muligt og i overensstemmelse med virkeligheden. Vi kan ikke garantere, at alle billeder gengiver produkternes virkelige udseende nøjagtigt. Vi påtager os ikke ansvaret for oplysninger på Webstedet, som kommer fra tredjemand.
Ethvert forsøg på bedrageri vil blive politianmeldt, og Glitter forbeholder sig ret til at hæve købet, hvis der er mistanke om bedrageri. Alle varer forbliver Glitters ejendom, indtil Glitter har modtaget fuld betaling for varerne.
Dine kontaktoplysninger vil kun blive set og behandlet af Glitter og vores samarbejdspartnere. Dine kontaktoplysninger vil aldrig blive solgt eller på anden vis givet videre til tredjemand uden dit samtykke.
Alle varer, som markedsføres og præsenteres i netbutikken, er på lager (medmindre andet er anført). Lagerstatus opdateres løbende, og vi forbeholder os ret til mindre afvigelser.
Kampagner og tilbud på Webstedet kan afvige fra vores fysiske butikker.
Webstedet og indholdet herpå er ejet af os eller af vores samarbejdspartnere. Oplysningerne beskyttes bl.a. i henhold til gældende IP- og markedsføringslovgivning. Det betyder, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout og information om produkter, tjenester og andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden vores forudgående skriftlige godkendelse.
Bestilling & bekræftelse
For at kunne købe varer via Webstedet skal du acceptere Betingelserne. Når du accepterer Betingelserne, forpligter du dig til at følge dem i deres helhed. Du godkender og bekræfter endvidere, at du er bekendt med oplysningerne om persondata og har godkendt anvendelsen af cookies.
Når du godkender Betingelserne ved afgivelsen af din ordre, opstår der en bindende aftale mellem Glitter og dig som kunde. Når du afgiver din ordre, accepterer du samtidig, at du har pligt til at betale ordrens fulde beløb. Når du har afgivet en ordre, bliver der automatisk sendt en ordrebekræftelse pr. e-mail til din registrerede e-mail-adresse. Du modtager først en foreløbig bekræftelse. Når din vare er pakket og klar til levering, modtager du din endelige ordrebekræftelse. Denne ordrebekræftelse udgør også kvittering, når det fulde beløb er betalt.
Glitter forbeholder sig ret til afvigelser i den endelige leverance, såfremt lagerbalancen ikke var korrekt på tidspunktet for din ordre. Du kan bestille varer på Webstedet døgnet rundt, og vi plukker og samler varerne til dig den næstkommende hverdag.
Betaling
Glitter samarbejder med Nets Payment Services AB (org.nr. 556500-5021), som tilbyder flere betalingsmuligheder. Når du godkender Glitters købsbetingelser og betaler med DIBS Payment Services AB, godkender du også DIBS Payment Services AB betingelser. De aktuelle betingelser finder du her.
Levering
Fragtprisen pr. enhed er 39 DKK/pakke ved køb under 300 DKK, uanset vægt eller størrelse. Vi benytter Postnord som fragtsamarbejdspartner i Danmark. Varerne leveres normalt som Varebrev direkte i din postkasse eller som postpakke. Varebreve, der er for store til at komme i din postkasse, vil blive afleveret på dit nærmeste udleveringssted, og du vil modtage en SMS-besked herom.
Den normale leveringstid er 2 - 5 arbejdsdage efter at vi modtaget din ordre, med forbehold for, at varen kan være udsolgt på lageret. Efter en helligdag kan leveringstiden være lidt længere.
Ved alle forsendelser og varebreve, som ikke kan være i postkassen, sendes en sms-besked. Det er derfor vigtigt, at du oplyser det korrekte mobilnummer. For hente din forsendelse skal du være i besiddelse af pakkenummeret/forsendelses-id samt legitimation. Du kan altid følge din forsendelse via linket "Spor min forsendelse", som du modtager i din ordrebekræftelse og finder på "Mine sider", alternativt på Postnord's hjemmeside.
Alle pakker ligger klar på udleveringsstedet i 14 dage, inden de returneres til os; læs mere om dette nedenfor under "Uafhentet pakke".
Uafhentet pakke
Uafhentede pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Uafhentede pakker pålægges et gebyr. Beløbet svarer til de udgifter, vi har haft til at sende pakken og modtage returforsendelsen. Hvis købsprisen overstiger 299 kr., fratrækkes et gebyr på 299 kr. Hvis købsprisen er under 299 kr., fratrækkes bestillingens pris. Hvis din bestilling leveres som postpakke til et postudleveringssted, modtager du en sms med besked om, at der er en pakke til dig, og pakken bliver liggende i 14 dage. Breve, som ikke kan gå i din postkasse, afleveres til nærmeste udleveringssted, og du modtager besked om det via sms. Uafhentede varer returneres til os.
Fortrydelsesret
Når du handler hos Glitter, har du altid 30 dages ret til annullering, for udsalgsvarer 14 dage. Fristen begynder at løbe den dag, du modtager dine varer. Ved plomberede varer gælder reklamationsretten, hvis plomberingen ikke er brudt. Vi beder dig venligst returnere originalindpakningen og eventuelle hængemærker. Såfremt du ikke gør dette, forbeholder vi os at modregne værdien af disse inden vi returnerer dit tilgodehavende til dig.
Hvis du har brugt varen, og den derved har forringet sin værdi, vil vi fratrække et beløb, der svarer til den pågældende værdiforringelse.
Med din leverance følger returbilag, returformular, returfragtseddel. Ved returnering beder vi dig venligst anvende Glitters egne returmærkater (dette er dog ikke et krav). Glitter opkræver 39 kr. for retur, som fratrækkes dit tilgodehavende inden vi returnerer dette til dig. Hvis du ikke har en returfragtseddel eller har spørgsmål vedrørende returnering, kan du kontakte kundeservice pr. e-mail, customerservice@glitter.dk. Du kan også vælge at returnere din(e) vare(r) i en af vores butikker.
Du kan også benytte den standardfortrydelsesformular, som fremgår i bunden af disse betingelser. Standardfortrydelsesformularen ligger også på vores hjemmeside under fanebladet "Fortrydelse af dit køb". Det er ikke obligatorisk at anvende standardfortrydelsesformularen.
Vi ombytter ikke produkter (behandles som en returnering og et nyt køb).
Returnering
Hvis du ønsker at returnere din vare, kan det ske på to forskellige måder: pr. post via Postnord eller til din nærmeste valgfrie Glitterbutik. Bemærk, at vi ikke ombytter varer, hverken med post eller i butikken (returnering sker i stedet ved køb af en ny vare).
Sådan returnerer du pr. post:
1. Din forsendelse indeholder to følgesedler. Udfyld den ene, og send den sammen med returvaren.
2. Vi anbefaler, at du anvender samme emballage som varen blev leveret i.
3. Anvend gerne den returlabel, som du modtog med din forsendelse, og sæt den på pakken. Aflever herefter pakken på dit nærmeste postkontor/Postnord.
4. Prisen for returfragt er 39 DKK som vi fratrækker dit tilgodehavende for de returnerede varer.
5. Tilbagebetalingen for returpakken sker inden for 14 dage med samme betalingsmiddel, som du benyttede til betalingen af din ordre. DIBS Payment Services forestår tilbagebetalingen.
Sådan returnerer du i en butik:
1. Du har mulighed for at returnere dit produkt/din bestilling til din nærmeste valgfri Glitter-butik. Medbring produktet og begge de følgesedler, der er vedlagt din ordre.
2. Aflever returbilaget til butiksassistenten.
3. Du modtager en skriftlig bekræftelse fra butiksassistenten (på den ene følgeseddel) på, at vi har modtaget din returvare.
4. Tilbagebetaling af dit online køb kan ikke ske direkte i en butik, men via Dibs payment Services med samme betalingsmiddel, som du valgte ved købet. Du modtager en bekræftelsesmail fra Glitters kundeservice, så snart vi har modtaget din returnering og når din tilbagebetaling gennemføres direkte fra Nets Payment Services.
Det er omkostningsfrit at returnere i en Glitterbutik. Kontakt Glitter kundeservice ved eventuelle spørgsmål.
Husk, at det er dig som kunde, der har ansvaret for returneringen frem til vores modtagelse og registrering heraf, så gem altid din indleveringskvittering. Det kan tage op til 14 dage, før vi modtager en returnering og den behandles på vores lager.
Reklamation & mangelfulde varer
Hvis du modtager en ødelagt eller mangelfuld vare, skal du kontakte os inden for rimelig tid med oplysning om manglen, varenummeret og dit ordrenummer. Vi henviser til købelovens regler om reklamationsret, der giver dig ret til som kunde at reklamere over et produkt i op til 2 år. Reklamation skal dog ske inden for rimelig tid.
Ved reklamation ydes altid i første omgang erstatning med en ny vare. Kan denne mulighed ikke tilbydes, yder vi fuld returret.
Ved reklamation anvendes købeloven.
Ønsker du at klage over en vare, du har købt, kan du kontakte vores kundeservice pr. e-mail, customerservice@glitter.dk.
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan også indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her- http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: customerservice@glitter.dk.
Tilbagebetalning
Tilbagebetaling sker inden for 14 dage til samme betalingsmetode, som du har betalt din ordre med. Administrationen af returneringen varetages af Glitters kundeservice. Refusionen foretages af Dibs Payment Services. Fragtgebyr refunderes ikke ved returnering. Eventuel rabat brugt på returnerede varer er opbrugt og kan ikke overføres til andre varer.
For returnering ved køb af 3 produkter, betal for 2, gælder følgende: Ved returnering af den gratis vare er der ingen refusion, da dette produkt aldrig er blevet opkrævet. Hvis du returnerer et produkt, som du har betalt for, men vælger at beholde det gratis produkt, opkræver vi det gratis produkt. Det betyder, at vi kun refunderer forskellen mellem det gratis produkt og det produkt, du returnerede til os.
For at få/modtage rabat ved returnering med % rabat med købskrav på flere produkter gælder følgende: Kunden beholder kun rabatten, hvis antallet af varer svarer til købskravet. Det betyder, at vi kun refunderer forskellen mellem din returnering og rabatten på den eller de varer, du beholder.
Cookies
Hvordan håndterer vi cookies?
Cookies er små tekstfiler, der lagres på den besøgendes computer og som kan bruges til at spore, hvad den besøgende gør på webstedet. På glitter.dk bruger vi følgende cookies:
1) Sessionscookies (en midlertidig cookie, der kun bruges i løbet af en session).
2) Permanente cookies (cookies, der lagres på din computer, indtil du sletter dem eller de udløber).
3) Førstepartscookies (cookies der indsættes af det websted, du besøger).
4) Tredjepartscookies (cookies der indsættes af et andet websted end det du besøger).
5) Lignende teknikker (teknikker, der gemmer oplysninger i din browser eller i din enhed på en måde, der ligner cookies).
Vi bruger cookies til at forbedre de tjenester, vi tilbyder. Nogle af vores tjenester har brug for cookies for at gøre webstedet funktionsdygtigt, mens andre cookies forbedrer tjenesterne for dig. Vi bruger cookies til generelle analytiske oplysninger vedrørende din brug af vores tjenester samt til at gemme funktionelle indstillinger som f.eks. placering og andre oplysninger. Vi bruger også cookies til at målrette relevant markedsføring til dig.
Kan du selv styre brugen af cookies?
Din browser eller enhed gør det muligt at ændre indstillingerne for brugen og omfanget af cookies. Gå til indstillingerne for din browser eller enhed for at få flere oplysninger om ændring af indstillingerne for cookies. Eksempler på ting, du kan justere, er blokering af alle cookies, kun at acceptere førsteparts eller sletter cookies, når du lukker browseren. Vær opmærksom på, at hvis cookies deaktiveres eller slettes, fungerer alle funktioner på webstedet muligvis ikke korrekt. For eksempel kan du muligvis ikke besøge bestemte dele af vores websted, eller du kan muligvis ikke modtage tilpassede oplysninger, når du besøger vores websted.
Force majeure
Glitter påtager sig intet ansvar for forsinkelser, som skyldes omstændigheder, som Glitter ikke er ansvarlig for, f.eks. arbejdskonflikter, krig, brand, lynnedslag, terrorangreb, ændrede myndighedsbestemmelser, tekniske problemer, fejl i el-/tele-/dataforbindelser eller anden kommunikation samt fejl eller forsinkelser i tjenester fra underleverandører som følge af en af ovenstående omstændigheder. Disse omstændigheder fritager Glitter for enhver form for ansvar. Hvis en sådan situation skulle opstå, vil Glitter informere dig herom, når situationen opstår og når den afsluttes. Varer situationen længere end to måneder, har både du og Glitter ret til at hæve købet med omgående virkning.
Ændringer i betingelserne
Glitter forbeholder sig til enhver tid ret til at foretage ændringer i Betingelserne. Alle ændringer i Betingelserne vil blive offentliggjort på Webstedet. Ændringer gælder fra din accept heraf (i forbindelse med et nyt køb eller ved besøg på Webstedet). Glitter anbefaler dog, at du jævnligt holder dig opdateret på Webstedet om eventuelle ændringer i Betingelserne.